O nouă măsură, recent implementată și publicată în Monitorul Oficial, urmărește să îmbunătățească modul în care profesorii își prezintă și transmit informațiile către elevi. Conform acestei noi reglementări, elevii vor avea posibilitatea de a evalua activitatea profesorilor lor prin intermediul unor formulare de feedback.
Această modificare în sistemul de învățământ are ca scop principal creșterea calității comunicării dintre profesori și elevi, precum și adaptarea metodelor de predare la cerințele și nevoile generațiilor actuale de elevi. În baza noilor reguli, la sfârșitul fiecărui an școlar, elevii vor completa o fișă de feedback în care vor acorda note profesorilor, pe o scală de la 1 la 5. O notă de 1 indică un acord foarte scăzut cu afirmațiile din formular, în timp ce nota 5 semnifică un acord deplin.
Formularele sunt concepute pentru a evalua diverse aspecte ale procesului de predare. De exemplu, acestea includ 16 afirmații care explorează dacă profesorul explică materia într-un mod clar, dacă reușește să motiveze elevii să participe activ la ore, și dacă încurajează dezvoltarea gândirii critice prin stimularea exprimării opiniilor. Alte afirmații urmăresc să măsoare gradul de confort și siguranță pe care elevii îl simt în sala de clasă.
Un aspect important al acestor chestionare este că sunt complet anonime, asigurându-se astfel că elevii pot oferi feedback sincer fără teama de repercusiuni. De asemenea, formularele le permit elevilor să ofere sugestii pentru ca profesorii să își poată adapta metodele de predare, astfel încât materia să fie mai ușor de înțeles.
Un alt punct evaluat în cadrul acestor formulare este dacă elevii simt nevoia de a apela la meditații pentru a înțelege mai bine o anumită disciplină. După colectarea și analizarea chestionarelor, rezultatele vor fi discutate cu profesorii, oferindu-le acestora o oportunitate de a reflecta asupra modului în care își desfășoară activitatea și de a face ajustările necesare pentru a răspunde mai bine nevoilor elevilor.
Această inițiativă reprezintă un pas important către modernizarea și îmbunătățirea sistemului educațional, punând accent pe feedback-ul constructiv și pe dezvoltarea unei relații mai deschise și colaborative între profesori și elevi.