Ghiță Ciobanu, cunoscutul cioban transformat într-un veritabil brand de pe urma unei campanii publicitare de succes pentru Vodafone în 2013, a ajuns să fie o figură emblematică în România. Cu un talent natural pentru comunicare și o înclinație către afaceri, Ghiță a acumulat peste 438.000 de urmăritori pe Facebook și a deschis propriul magazin în București pentru a comercializa produse sub marca sa.
Adrian Botan de la McCann Bucharest, la acea vreme, a anticipat succesul acestui demers. “Era el în București, pentru că vrea să-și deschidă un magazin, pentru a vinde produse marca Ghiță. Noi o să-i facem campania. E o avanpremieră ce vă spun acum,” a declarat Botan, subliniind potențialul afacerii lui Ghiță.
Cu toate acestea, faima lui Ghiță a avut de suferit în 2018 când pagina sa de Facebook a fost ștearsă. Vedetele care altădată îi căutau compania pentru a-și crește propriul profil public au încetat să mai apară la ferma sa din Jina. Din fericire, Ghiță a avut sprijinul constant al soției sale, Andreea, care a rămas alături de el în aceste vremuri dificile. Cu doi copii de crescut, cuplul a continuat să lupte și să se descurce în ciuda adversităților.
Mai mult decât atât, în același an, Ghiță a fost implicat într-un nou capitol controversat. El și alți doi colegi din bransă au depus o plângere la DNA împotriva Ministerului Agriculturii, acuzând nereguli grave care ar putea afecta fondurile europene. Ciobanii susțineau că sunt declarate mai multe animale decât există în realitate, în scopul de a încasa ilegal subvenții.
Aceste acuzații serioase subliniază problemele persistente în administrarea fondurilor și reglementările din agricultură, scoțând în evidență determinarea lui Ghiță de a lupta pentru dreptate și transparență în industrie. Ghiță Ciobanu rămâne o figură de notorietate în comunitatea sa, reprezentând atât lupta pentru supraviețuirea micilor afaceri, cât și pentru integritatea în gestionarea resurselor naționale.